Daar waar het vroeger – en dan praat je over slechts enkele jaren geleden – nog een onzekere business was, zijn webwinkels tegenwoordig niet meer van het wereldwijde web weg te denken. Een webwinkel is eigenlijk gewoon een winkel, maar dan online. Het voordeel hiervan is natuurlijk meteen duidelijk. Je hebt geen hoge kosten voor de huur van een pand, voor het inhuren van personeel en voor andere overhead kosten. Je kunt er dus behoorlijk wat geld mee uitsparen, wat jij als ondernemer natuurlijk altijd wel weer ergens anders in kan investeren.
Consumenten van over de hele wereld
Een ander groot voordeel van een webwinkel is dat je klanten niet meer alleen uit de buurt komen, maar uit de hele wereld komen. Niet zomaar iedereen kan je winkel in de winkelstraat van het dorp waar je gevestigd bent, binnenlopen. Maar wel kan iedereen ter wereld via een internetverbinding in jouw webwinkel binnenlopen. Met een paar eenvoudige klikken kan iemand uit Taiwan of Australië dus zeer eenvoudig in jouw webshop een product bestellen.
E-commerce platform
Een van de belangrijkste investeringen die je in het opzetten van een webshop moet doen, is het investeren in platform waarmee je je winkel opzet. Het is uiteraard fijn om je webshop op zo’n manier op te zetten dat je hele business gestroomlijnd loopt en dat je er zo weinig mogelijk omkijken naar hebt. Een handig programma hiervoor is Magento 2. Dit e-commerce platform biedt uitstekende en uiterst moderne oplossingen voor ondernemers met een webwinkel.